Repository logo
 
Publication

The value of TV reruns : an economic approach

dc.contributor.authorBorges, Maria Rosa
dc.contributor.authorMendes, José Zorro
dc.date.accessioned2022-11-29T18:10:05Z
dc.date.available2022-11-29T18:10:05Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractFree-to-air TV broadcasters select programs with the aim of maximizing the number of viewers and therefore, advertisement revenues. A significant part of TV schedules includes repetitions of programs (reruns), as they are less costly when compared to the production of original content. In this work, we discuss why reruns exist and we put forth a set of propositions and discuss the factors that should determine the value of TV reruns. We argue that the value of TV reruns is positively related to the success of the first release, the elapsed time since the last showing, the number of viewers at the time slot it is broadcast, and the audience quota share of the TV broadcaster. On the other hand, the value of TV reruns tends to decrease with each additional repetition, and with the age of the program.pt_PT
dc.description.abstractAs televisões em canal aberto selecionam os programas com o objetivo de maximizar o número de telespectadores e, assim, maximizar as receitas de publicidade. Parte significativa das programações televisivas incluem repetições de programas (reprises), por serem menos onerosas, quando comparadas à produção de conteúdo original. Neste trabalho, discutimos porque existem repetições, apresentamos um conjunto de proposições e apresentamos os fatores microeconómicos que determinam o valor das reprises de programas na televisão. Argumentamos que o valor das repetições de programas televisivos está positivamente relacionado com o sucesso da primeira emissão, com o tempo decorrido desde a última exibição, com o número de espectadores no horário em que é transmitido o programa e com os níveis de audiência da estação televisiva. Por outro lado, o valor das repetições de programas em televisões de canal aberto, tende a diminuir com cada repetição adicional e com a idade do programa.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationBorges, Maria Rosa and José Zorro Mendes .(2022). “The value of tv reruns: an economic approach”. Lusíada Economia & Empresa, nº 31. (Search at ulusiada.pt PDF in 2022)pt_PT
dc.identifier.doi10.34628/z0z1-kz73pt_PT
dc.identifier.issn1645-6750
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.5/26310
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherLusíada | Economia & Empresapt_PT
dc.relationUECE (Research Unit on Complexity and Economics) is financially supported by FCT (Fundação para a Ciência e a Tecnologia). Portugalpt_PT
dc.subjectTelevision Rerunspt_PT
dc.subjectFree-to-air Televisionpt_PT
dc.subjectValuept_PT
dc.subjectTelevision Audiencept_PT
dc.subjectReprises de programação de televisãopt_PT
dc.subjectTelevisão abertapt_PT
dc.subjectValorpt_PT
dc.subjectNiveis de audiênciapt_PT
dc.titleThe value of TV reruns : an economic approachpt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
MRBORGES. JZMENDES.2021.pdf
Size:
370.48 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: