Repository logo
 
Publication

Product / Service for children with difficulties learning

dc.contributor.advisorCastro, André Galhardo Lopes dept_pt
dc.contributor.authorRodrigues, Ema Reaes
dc.date.accessioned2025-07-02T12:49:31Z
dc.date.available2025-07-02T12:49:31Z
dc.date.issued2022-01-26
dc.description.abstractEsta dissertação tem o objetivo de compreender e conceber um protótipo e um serviço que irá auxiliar crianças na sua aprendizagem na faixa etária dos 3 aos 7 anos. O objetivo é compreender as crianças: psicologicamente e cognitivamente, de forma a melhorar a sua aprendizagem e torná-la mais criativa e divertida, diminuindo o stresse e o desconforto. As metodologias utilizadas são: Revisão de literatura; Mind mapping; Questionários; Probes cultural; Grupo de estudo; Análises de estudos de caso. Usando todos eles para analisar diferentes tipos de informação, tendo uma melhor visão das crianças. Esperamos ver resultados no entendimento dos métodos de ensino e como podemos melhorá-los, ajudando as crianças a diminuir o stresse durante a aprendizagem, aumentando a atenção, gerando mais interesse e participação na aprendizagem, melhorando o desenvolvimento. Criando um protótipo de um produto / serviço que no final proporcionará uma conexão entre o educador, o psicólogo, terapeutas, os pais e a criança, auxiliando-os direta ou indiretamente no seu percurso de aprendizagem e crescimento.pt_PT
dc.description.abstractThis dissertation has the objective of understanding and conceiving a prototype and a service that will help children in their learning experience between the ages of 3 and 7 years old. The objective is to understand children: psychologically and their cognitive ability, in order to improve their development and to make it more creative and fun rather than stressful and unpleasant. The methodologies used are: Literature review; Mind mapping; Questionnaires; Cultural probes; Study group; Case studies analysis. Using all of the above to analyse different types of information, providing the best outcome. We hope to see results as in understanding the teaching methods being used currently and how we can better them, helping children have less stress during their learning processes, less lack of attention, creating more interest and participation in learning and bettering their performance. Creating a prototype of a product/service at the end that would provide the connection between the caregiver, psychologist, therapist, parents, and the children, helping all of them directly or indirectly in the development process.pt_PT
dc.description.versionN/Apt_PT
dc.identifier.tid202982408pt_pt
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.5/101968
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherFaculdade Arquitetura, Universidade Lisboapt_PT
dc.subjectcriançaspt_PT
dc.subjectdesenvolvimento cognitivopt_PT
dc.subjectdesign de produtopt_PT
dc.subjectbrinquedopt_PT
dc.subjectnovas tecnologiaspt_PT
dc.subjectchildrenpt_PT
dc.subjectcognitive developmentpt_PT
dc.subjectproduct designpt_PT
dc.subjecttoypt_PT
dc.subjectnew technologiespt_PT
dc.titleProduct / Service for children with difficulties learningpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
2021 - FA - 0990039099 - Ema Rodrigues TM.pdf
Size:
47.41 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.2 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: