Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Product / Service for children with difficulties learning

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
2021 - FA - 0990039099 - Ema Rodrigues TM.pdf47.41 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Esta dissertação tem o objetivo de compreender e conceber um protótipo e um serviço que irá auxiliar crianças na sua aprendizagem na faixa etária dos 3 aos 7 anos. O objetivo é compreender as crianças: psicologicamente e cognitivamente, de forma a melhorar a sua aprendizagem e torná-la mais criativa e divertida, diminuindo o stresse e o desconforto. As metodologias utilizadas são: Revisão de literatura; Mind mapping; Questionários; Probes cultural; Grupo de estudo; Análises de estudos de caso. Usando todos eles para analisar diferentes tipos de informação, tendo uma melhor visão das crianças. Esperamos ver resultados no entendimento dos métodos de ensino e como podemos melhorá-los, ajudando as crianças a diminuir o stresse durante a aprendizagem, aumentando a atenção, gerando mais interesse e participação na aprendizagem, melhorando o desenvolvimento. Criando um protótipo de um produto / serviço que no final proporcionará uma conexão entre o educador, o psicólogo, terapeutas, os pais e a criança, auxiliando-os direta ou indiretamente no seu percurso de aprendizagem e crescimento.
This dissertation has the objective of understanding and conceiving a prototype and a service that will help children in their learning experience between the ages of 3 and 7 years old. The objective is to understand children: psychologically and their cognitive ability, in order to improve their development and to make it more creative and fun rather than stressful and unpleasant. The methodologies used are: Literature review; Mind mapping; Questionnaires; Cultural probes; Study group; Case studies analysis. Using all of the above to analyse different types of information, providing the best outcome. We hope to see results as in understanding the teaching methods being used currently and how we can better them, helping children have less stress during their learning processes, less lack of attention, creating more interest and participation in learning and bettering their performance. Creating a prototype of a product/service at the end that would provide the connection between the caregiver, psychologist, therapist, parents, and the children, helping all of them directly or indirectly in the development process.

Description

Keywords

crianças desenvolvimento cognitivo design de produto brinquedo novas tecnologias children cognitive development product design toy new technologies

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Faculdade Arquitetura, Universidade Lisboa

CC License