Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Finding tendencies of outfits for gym workout based on the user emotions: a study using kansei methodology

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
2022 - FA - 0990039922 - Mariya Toma TM .pdf61.88 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Este projeto utiliza a Metodologia Kansei para obter um modelo preditivo, para roupa de mulher para fazer exercício físico no ginásio, a fim de encontrar tendências de outfits a partir das emoções do usuário, que servirá de modelo de apoio à tomada de decisão do designer no processo de desenvolvimento de um novo produto e também como modelo para desenvolver uma base de dados para apoiar consultores de moda online incorporados nos sites das lojas. Esta pesquisa pretende explorar o processo criativo, a criação de novos produtos em design de moda, e suas tendências de vestuário, a fim de compreender que tipo de combinações de vestuário feminino para fazer exercício podem ser desenvolvidas; quais palavras traduzem melhor as reações emocionais decorrentes da antecipação do uso dessas roupas; como é possível criar um modelo que preveja as tendências relacionadas a essas reações emocionais; e se o modelo resultante pode ser aplicado em compras online para classificação de outfits. Como resultado desta investigação temos o modelo preditivo para as Palavras Kansei: Elegante, Funcional, Chamativo, Confiante e Estimulado.
This project uses the Kansei Methodology to achieve a predictive model, for women gym wear, in order to find outfit tendencies based on the user's emotions that will serve as both a model to support the decision making of the designer through a new product development and the model to develop a database to support online fashion advisors embedded on stores’ websites. This research intends to explore the creative process and product creation in fashion design and it’s outfit trends to understand what kind of outfits for women can be developed for workout at the gym; which words better translate the emotional reactions occuring from the anticipation of the usage of those outfits; how is it possible to create a model that predicts the tendencies related to those emotional reactions; and if the resulting model can be applied in online shopping for garments classification. As a result of this investigation we have the predictive model for the Kansei Words: Elegant, Functional, Flashy, Confident and Stimulated.

Description

Keywords

design de moda design emocional metodologia Kansei experiência de usuário loja online

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Faculdade Arquitetura, Universidade Lisboa

CC License