Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Formación de profesorado para la utilización de centros de arte como recursos para la educación infantil y primaria

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
ULFBA_MateriaPrima_V3N2_CAPA.jpgCapa da Revista599.88 KBJPEG Download
ULFBA_Materiaprima_V3N2_p131-141.pdf135.51 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

We present an experience of teacher education for using art centers as educational resources. The proposal is based on the critical museology, critical pedagogy and feminist perspectives in education and on projects based pedagogy and art education tendencies that seek to overcome traditional conceptions of art and interpretation

Description

Keywords

Educação artística Professores - Formação - Espanha Pedagogia Museologia Projecto cultural Teoria da arte Criticismo Espanha

Pedagogical Context

Citation

In: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2016. - Vol. 3, nº2 Julho/Dezembro 2015), p. 131-141

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes

CC License