Repository logo
 
Publication

Estudo de caso do Hyundai motor group - o mercado chinês

dc.contributor.advisorChagas, Bernardo T.
dc.contributor.authorLiang, Zhuoyi
dc.date.accessioned2025-07-21T12:42:29Z
dc.date.available2025-07-21T12:42:29Z
dc.date.issued2025-07
dc.description.abstractThe increase in globalization has pushed many companies towards internationalization. The internationalization of the automotive industry has not been extensively studied. In the internationalization process of automobile manufacturing companies, China's automobile market occupies a critical position in the global market. This case study aims to analyze the internationalization strategy of the Hyundai Motor Group to China. The study addressesissues such as the reasons that led the Group to expand its operations, and the current international strategy in practice in China. The methodology used is qualitative, based on a Case Study, and data collection was carried out through documentation analysis, including periodicals, pubic and official reports, data from authorized websites, and official documents of the sector. The evolution of the global automotive market and the influence of geographical factors between China and Korea are crucial factors in Hyundai Motor Group's choice to enter the Chinese Market. Additionally, the need for global integration of Hyundai Motor Group's resources and the balance of resources between each of its different subsidiaries are also crucial factors in Hyundai Motor Group's internationalization strategy.pt_PT
dc.description.abstractO aumento da globalização tem impulsionado muitas empresas rumo à internacionalização. A internacionalização da indústria automobilística não foi amplamente estudada. No processo de internacionalização das empresas de fabricação de automóveis, o mercado automobilístico chinês ocupa uma posição crítica no mercado global. Este estudo de caso tem como objetivo analisar a estratégia de internacionalização do Grupo Hyundai Motor na China. O estudo aborda questões como as razões que levaram o Grupo a expandir suas operações e a atual estratégia internacional em prática na China. A metodologia utilizada é qualitativa, baseada em um Estudo de Caso, e a coleta de dados foi realizada por meio de análise documental, incluindo periódicos, relatórios públicos e oficiais, dados de sites autorizados e documentos oficiais do setor. A evolução do mercado automobilístico global e a influência de fatores geográficos entre China e Coreia são fatores cruciais na escolha do Grupo Hyundai Motor para entrar no mercado chinês. Além disso, a necessidade de integração global dos recursos do Grupo Hyundai Motor e o equilíbrio de recursos entre cada uma de suas diferentes subsidiárias também são fatores cruciais na estratégia de internacionalização do Grupo Hyundai Motor.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationZhuoyi, Liang (2025). “Estudo de caso do Hyundai motor group - o mercado chinês”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestãopt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.5/102273
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherInstituto Superior de Economia e Gestãopt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectHyundai Motor Gouppt_PT
dc.subjectAutomotive Marketpt_PT
dc.subjectAutomotive Industrypt_PT
dc.subjectInternational Strategies Chinese Marketpt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectMercado Automobilísticopt_PT
dc.subjectIndústria Automobilísticapt_PT
dc.subjectEstratégias Internacionaispt_PT
dc.subjectMercado Chinêspt_PT
dc.titleEstudo de caso do Hyundai motor group - o mercado chinêspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
DM-ZL-2025.pdf
Size:
636.66 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.2 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: