Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Estudo de caso do Hyundai motor group - o mercado chinês

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DM-ZL-2025.pdf636.66 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The increase in globalization has pushed many companies towards internationalization. The internationalization of the automotive industry has not been extensively studied. In the internationalization process of automobile manufacturing companies, China's automobile market occupies a critical position in the global market. This case study aims to analyze the internationalization strategy of the Hyundai Motor Group to China. The study addressesissues such as the reasons that led the Group to expand its operations, and the current international strategy in practice in China. The methodology used is qualitative, based on a Case Study, and data collection was carried out through documentation analysis, including periodicals, pubic and official reports, data from authorized websites, and official documents of the sector. The evolution of the global automotive market and the influence of geographical factors between China and Korea are crucial factors in Hyundai Motor Group's choice to enter the Chinese Market. Additionally, the need for global integration of Hyundai Motor Group's resources and the balance of resources between each of its different subsidiaries are also crucial factors in Hyundai Motor Group's internationalization strategy.
O aumento da globalização tem impulsionado muitas empresas rumo à internacionalização. A internacionalização da indústria automobilística não foi amplamente estudada. No processo de internacionalização das empresas de fabricação de automóveis, o mercado automobilístico chinês ocupa uma posição crítica no mercado global. Este estudo de caso tem como objetivo analisar a estratégia de internacionalização do Grupo Hyundai Motor na China. O estudo aborda questões como as razões que levaram o Grupo a expandir suas operações e a atual estratégia internacional em prática na China. A metodologia utilizada é qualitativa, baseada em um Estudo de Caso, e a coleta de dados foi realizada por meio de análise documental, incluindo periódicos, relatórios públicos e oficiais, dados de sites autorizados e documentos oficiais do setor. A evolução do mercado automobilístico global e a influência de fatores geográficos entre China e Coreia são fatores cruciais na escolha do Grupo Hyundai Motor para entrar no mercado chinês. Além disso, a necessidade de integração global dos recursos do Grupo Hyundai Motor e o equilíbrio de recursos entre cada uma de suas diferentes subsidiárias também são fatores cruciais na estratégia de internacionalização do Grupo Hyundai Motor.

Description

Keywords

Internationalization Hyundai Motor Goup Automotive Market Automotive Industry International Strategies Chinese Market Internacionalização Mercado Automobilístico Indústria Automobilística Estratégias Internacionais Mercado Chinês

Pedagogical Context

Citation

Zhuoyi, Liang (2025). “Estudo de caso do Hyundai motor group - o mercado chinês”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestão

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Superior de Economia e Gestão

CC License