Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

O impacto do comércio electrónico nas PME's

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DM-MJCG-2001.pdf33.27 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

O presente trabalho pretende dar a conhecer os " Impactos" que o comércio electrónico poderá ter nas PME ' s portuguesas. Este estudo baseou-se nas respostas a um questionário específico dirigido às 500 maiores PME ' s ( segundo o Jornal Expresso), de diversos sectores económicos do nosso país. Através deste estudo pretendeu-se aferir o grau de envolvimento e empenhamento dos dirigentes para com as soluções baseadas em comércio electrónico, o desenvolvimento que este está a ter como novo canal de oferta de produtos e a nova dinâmica competitiva que está a surgir decorrente dos novos desafios da Nova Economia Digital.
The present paper intents to show the impacts that the Electronic Commerce can have on the portuguese SME's. This study was based on the answers given to a specific questionnaire, directed to the biggest 500 SME's ( according to the Expresso newspaper) of several economical sectors in our country. Through this study, it was intended to acknowledge the degree of involvement and commitment of the managers towards the electronic commerce-based solutions, the development it is having as a new channel to get products on the market, and the new competitivity that arises from the new challenges of the New Digital Economy.

Description

Mestrado em Gestão/MBA

Keywords

comércio electrónico empresas virtuais Internet online PME's real- time electronic commerce SME's virtual enterprises.

Pedagogical Context

Citation

Guedes, Maria João Coelho (2001). “O impacto do comércio electrónico nas PME's”. Dissertação de Mestrado. Universidade Técnica de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestão

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Superior de Economia e Gestão

CC License