| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| Capa da Revista | 1.44 MB | JPEG | ||
| 266.17 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
This work discusses the transformations of school space as a result of a process of teacher training, with children’s drawing as the central element. We will analyze the approach offered to the children, considering the space of the school and its graphic representations, observing the changes of the educators’ gaze. The results show us the importance of the presence of the trainer in the school space
Description
Keywords
Colégio Pedro II - São Cristóvão (Rio de Janeiro) Educação artística Professores - Formação Espaço cultural Identidade Pedagogia Expressão artística Expressão artística Exposições de arte Teoria da arte Criticismo Brasil
Pedagogical Context
Citation
In: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2018. - Vol. 6, nº1 (Jan./Abr. 2018), p. 170-184
Publisher
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
