Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Terrenos-cotidianos Pedrinho e Pedrão : ocupação, reflexão e intersingularidades estéticas nos espaços educacionais em artes do Colégio Pedro II

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
ULFBA_MP_v6_iss1_capa.jpgCapa da Revista1.44 MBJPEG Download
ULFBA_MP_v6_iss1_p170-184.pdf266.17 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

This work discusses the transformations of school space as a result of a process of teacher training, with children’s drawing as the central element. We will analyze the approach offered to the children, considering the space of the school and its graphic representations, observing the changes of the educators’ gaze. The results show us the importance of the presence of the trainer in the school space

Description

Keywords

Colégio Pedro II - São Cristóvão (Rio de Janeiro) Educação artística Professores - Formação Espaço cultural Identidade Pedagogia Expressão artística Expressão artística Exposições de arte Teoria da arte Criticismo Brasil

Pedagogical Context

Citation

In: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2018. - Vol. 6, nº1 (Jan./Abr. 2018), p. 170-184

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes

CC License