Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/36279
Título: Vermibus o la carne dada a los gusanos : espácios publicitarios para la transformación social
Autor: Spínola Elías, Yolanda
Palavras-chave: Arte
Fotografia
Publicidade
Indústria cultural
Espaço público
Data: Jan-2014
Editora: Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
Citação: In; Croma. - Lisboa, 2013-. - Vol. 2, nº 3 (Jan./Jun. 2014), p. 45-54
Resumo: “Caro data vermibus”, or “the meat started to the worms”, is the acronym of the term ‘corpse’ that uses Vermibus as pseudonym (Palma de Mallorca, 1987). His work is fitted, from his own art & life project, in an activist area that faces the artistic transgression in the fashion photography in the public context of the civil ordinariness. The aim of this paper centres on the analysis of the critical effect and social transformation of his interventions on advertising posters that contradict, among others, the wild consumerism and aesthetic standards imposed in the area of marketing and advertising
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/36279
Aparece nas colecções:FBA-CIEBA: Revista Croma

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