Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/27878
Título: La formación artística del profesorado para el desarrollo de proyectos colaborativos en la educación primaria
Outros títulos: Art training for primary education teachers to develop collaborative projects
Autor: García, Maria Begoña Paz
Casal, Cristina Varela
Palavras-chave: Educação artística
Professores - Formação - Espanha
Pedagogia
Expressão plástica
Projecto cultural
Teoria da arte
Criticismo
Espanha
Data: Jul-2015
Editora: Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
Citação: IN: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2016. - Vol. 3, nº2 (Julho/Dezembro 2015), p. 154-165
Resumo: The education sector is undergoing a significant transformation in which the art education is present because of its interdisciplinary nature. Consequently, it is essential to train teachers in the plastic and visual expressions. As artists and teachers, we present three educational experiences with working groups in order to show the strengths and the opportunities of an art training in proceedings, processes and resources, enabling teachers to automatically develop different collaborative projects in the classroom
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/27878
Aparece nas colecções:FBA-CIEBA: Revista Matéria-Prima

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_MateriaPrima_V3N2_CAPA.jpgCapa da Revista599,88 kBJPEGThumbnail
Ver/Abrir
ULFBA_Materiaprima_V3N2_p154-165.pdf165 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.