Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10451/27878
Título: | La formación artística del profesorado para el desarrollo de proyectos colaborativos en la educación primaria |
Outros títulos: | Art training for primary education teachers to develop collaborative projects |
Autor: | García, Maria Begoña Paz Casal, Cristina Varela |
Palavras-chave: | Educação artística Professores - Formação - Espanha Pedagogia Expressão plástica Projecto cultural Teoria da arte Criticismo Espanha |
Data: | Jul-2015 |
Editora: | Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
Citação: | IN: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2016. - Vol. 3, nº2 (Julho/Dezembro 2015), p. 154-165 |
Resumo: | The education sector is undergoing a significant transformation in which the art education is present because of its interdisciplinary nature. Consequently, it is essential to train teachers in the plastic and visual expressions. As artists and teachers, we present three educational experiences with working groups in order to show the strengths and the opportunities of an art training in proceedings, processes and resources, enabling teachers to automatically develop different collaborative projects in the classroom |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10451/27878 |
Aparece nas colecções: | FBA-CIEBA: Revista Matéria-Prima |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULFBA_MateriaPrima_V3N2_CAPA.jpg | Capa da Revista | 599,88 kB | JPEG | ![]() Ver/Abrir |
ULFBA_Materiaprima_V3N2_p154-165.pdf | 165 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.