Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Narrative strategies : a trends approach to a community organizing campaign for social housing

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
ulflcrhaas_tm.pdf14.84 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

This project seeks to apply Trend Studies methods to a community organizing campaign for social housing. While Trends Studies methods have often been applied to the market, this project seeks to look at how trends methods can be used for social change and in such raises questions about how we observe trend direction and movement. This project articulates Cultural Studies theories of cultural communication with the Narrative Theory of Thought and communications theories about mediatization and echo chambers to argue that trends are necessarily multi-directional, and this multi-directionality is related to our current context of polarization. The project provides a proposed protocol for narrative strategy within community organizing campaigns and then applies it using a content analysis of 325 news articles from California collected in early 2024 about housing, analyzing them for meanings of housing and identities represented in each. Insights gathered from this analysis indicate some tactics that can be applied by housing organizers as part of a narrative strategy to promote social housing as a solution to the current housing problems, as well as suggesting that further research is needed to address the narrative problem of the racially coded myth of good and bad neighborhoods.
Este projeto procura aplicar métodos de Estudos de Tendências a uma campanha de organização comunitária para habitação social. Os métodos dos Estudos de Tendências tenham sido frequentemente aplicados ao mercado, mas este projeto procura analisar como podem ser usados para a mudança social e, assim, esse projeto levanta questões sobre como observar a direção e o movimento das tendências. Este projeto articula teorias de comunicação cultural dos Estudos de Cultura com a Teoria Narrativa do Pensamento e teorias de comunicação sobre mediatização e borbulhas de eco para argumentar que as tendências são necessariamente multidirecionais, e essa multidireccionalidade está relacionada ao nosso contexto atual de polarização. O projeto fornece uma proposta de um protocolo para estratégia narrativa dentro de campanhas de organização comunitária e depois o aplica usando uma análise de conteúdo de 325 artigos de notícias da Califórnia sobre habitação, coletados no início de 2024, analisando-os em busca de significados de habitação e identidades representadas em cada um. Os conhecimentos recolhidos nesta análise indicam algumas táticas que podem ser aplicadas pelos organizadores da habitação como parte de uma estratégia narrativa para promover a habitação social como uma solução para os problemas atuais de habitação, e sugerem que mais pesquisas são necessárias para abordar o problema narrativo do mito racialmente codificado de bairros bons e ruins.

Description

Keywords

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License