Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
539.17 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
The development and improvement of inservice courses in intructional computing has much to gain from the discussion in the mathematics education literature of theoretical orientations and evaluations of already implemented courses. This paper reports such an evaluation of a LOGO-based course for elementary and middle school teachers.
O desenvolvimento e a melhoria de cursos sobre o uso do computador na educação tem muito a ganhar com a discussão na literatura de educação matemática de orientações teóricas e avaliações de cursos já realizados. Este artigo relata a avaliação de um curso baseado em LOGO para professores do ensino básico.
O desenvolvimento e a melhoria de cursos sobre o uso do computador na educação tem muito a ganhar com a discussão na literatura de educação matemática de orientações teóricas e avaliações de cursos já realizados. Este artigo relata a avaliação de um curso baseado em LOGO para professores do ensino básico.
Description
Keywords
Instructional computing Inservice teacher education LOGO Mathematics
Pedagogical Context
Citation
Ponte, J. P., Norman, F. A., Davis, E. J., Eshun, B., & Jensen, R. J. (1986). Evaluation of an instructional computing inservice course for elementary and middle school teachers. School Science and Mathematics, 86(5), 375-385.