FC-DE-CIE-GIETS - Capítulos de Livros
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- Learning mathematics and competences: Bringing together three theoretical perspectivesPublication . Matos, J.F.; Santos, Madalena; Fernandes, Elsa; Carreira, Susana; Pedro, N.; Belchior, Margarida; Gerardo, Helena; Mesquita, MônicaThe symposium aims to bring into analysis and discussion a possibility of articulating and integrating theoretical concepts from Activity Theory, Situated Learning and Critical Mathematics Education in order to contribute to understanding learning in practices where mathematics and technology seem to be relevant.
- De que falamos quando falamos de framework na investigação em Educação (Matemática)?Publication . Matos, J.F.; Pedro, N.Este artigo parte da necessidade de clarificação dos elementos constitutivos da investigação em educação matemática. Em particular, discute-se o papel da teoria na investigação e a noção de framework teórico, prático e conceptual adoptando a terminologia utilizada por Eisenhart. Terminamos com considerações sobre o papel do framework conceptual na investigação e a referência a necessidade de incluir o problema metodológico da caracterização do quadro teórico conceptual numa agenda de investigação em educação matemática.