Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/41984
Título: Conhecimentos e regras explícitos e implícitos sobre género linguístico nos alunos dos 1.º e 2.º Ciclos do Ensino Básico: a influência da classe formal do nome
Autor: Choupina, Celda
Baptista, Adriana
Costa, José António
Oliveira, Inês
Querido, Joana
Palavras-chave: Distributed morphology
Grammatical gender system
Formal classes
Implicit and explicit knowledge
Didactics of gender in basic education
Morfologia distribuída
Sistema de género gramatical
Classes formais
Conhecimentos explícitos e implícitos
Didática do género no Ensino Básico
Data: Out-2016
Resumo: Abstract: European Portuguese is a language with a grammatical gender system decisive to agreement. We will assume that gender feature is different from feature class, being mainly syntactic, whether considering syntactic or inherent gender. Morphological constituents that identify the formal classes are often mistaken for gender marks but, in fact, concerning the gender value of their own elements, classes are abstract and heterogeneous. In this article, the relation between class markers and noun gender values will be discussed, within Distributed Morphology framework, aiming to understand the influence of the former ones over Basic education students' implicit and explicit knowledge and rules about gender.
Peer review: no
URI: http://hdl.handle.net/10451/41984
ISSN: 2183-9077
http://hdl.handle.net/10400.22/10563
Versão do Editor: http://ojs.letras.up.pt/index.php/APL/article/view/1590/1413
Aparece nas colecções:FL - CLUL - Artigos em Revistas Nacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ART_AdrianaBaptista_2016_2 (1).pdf1,12 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.