Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/38641
Registo completo
Campo DCValorIdioma
degois.publication.firstPage58pt_PT
degois.publication.lastPage64pt_PT
degois.publication.titleEstúdiopt_PT
dc.contributor.authorChaves, Liana Miranda-
dc.date.accessioned2019-06-14T14:46:44Z-
dc.date.available2019-06-14T14:46:44Z-
dc.date.issued2016-07-
dc.identifier.citationIn: Estúdio. - Lisboa, 2016-. - Vol. 7, nº15 (Jul./Set. 2016), p. 58-64pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10451/38641-
dc.description.abstractThis study presents the work of Isa Aderne, whose art, wood engraving, presents a popular slant and a particular concern for the social, showing a sharp political tone. The artist says that ‘ the art of engraving makes possible the encounter of people with themselves’. Her work has received great influence of Goeldi (that had also great influence of German Expressionism) and of popular literature, she had contact in her childhoodpt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artespt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.subjectAderne, Isa, 1923-pt_PT
dc.subjectGravurapt_PT
dc.subjectEnsino artísticopt_PT
dc.subjectProcesso criativopt_PT
dc.subjectTeoria da artept_PT
dc.subjectCriticismopt_PT
dc.titleIsa Aderne : uma senhora gravadorapt_PT
dc.title.alternativean engraving ladypt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
degois.publication.volumeVol. 7, nº15 (Jul./Set. 2016)pt_PT
Aparece nas colecções:FBA-CIEBA: Revista Estúdio

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_ESTUDIO 15_CAPA.jpgCapa da Revista298,24 kBJPEGThumbnail
Ver/Abrir
ULFBA_E_v7_iss15_p58-64.pdf264,26 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.