Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10451/38575
Título: | A linguagem fotográfica como recurso pedagógico visual e reveladora da cultura extrativista |
Outros títulos: | The photographic language as a visual pedagogical resource that reveals the extractive culture |
Autor: | Vasconcelos, Aurelice Mello, Regina Lara Silveira |
Palavras-chave: | Educação artística Ensino das artes Fotografia Oficinas de arte Criatividade Criticismo Ensaios |
Data: | Jan-2019 |
Editora: | Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
Citação: | In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 7, nº1 (Jan./Abr. 2019)-, p. 183-193 |
Resumo: | This work presents an experience of pedagogical workshops for the photographs production and image reading. The theme developed by this study was the photographic production by the students of the Rural Municipal School of Primary Education of the Extractivist Reserve of Cazumbá-Iracema, in the Amazonian Forest of State of Acre, in Brazil. The objective was the use of photography as visual production, wakening the critical perception of the world in which they live and of their culture. The use of pedagogical workshop as methodology allowed the students to reveal the extractive way of life of the community |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10451/38575 |
Aparece nas colecções: | FBA-CIEBA: Revista Matéria-Prima |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULFBA_MP_v7_iss1_capa.jpg | Capa da Revista | 1,42 MB | JPEG | ![]() Ver/Abrir |
ULFBA_MP_v7_iss1_p183-193.pdf | 397,62 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.