Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/38575
Título: A linguagem fotográfica como recurso pedagógico visual e reveladora da cultura extrativista
Outros títulos: The photographic language as a visual pedagogical resource that reveals the extractive culture
Autor: Vasconcelos, Aurelice
Mello, Regina Lara Silveira
Palavras-chave: Educação artística
Ensino das artes
Fotografia
Oficinas de arte
Criatividade
Criticismo
Ensaios
Data: Jan-2019
Editora: Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
Citação: In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 7, nº1 (Jan./Abr. 2019)-, p. 183-193
Resumo: This work presents an experience of pedagogical workshops for the photographs production and image reading. The theme developed by this study was the photographic production by the students of the Rural Municipal School of Primary Education of the Extractivist Reserve of Cazumbá-Iracema, in the Amazonian Forest of State of Acre, in Brazil. The objective was the use of photography as visual production, wakening the critical perception of the world in which they live and of their culture. The use of pedagogical workshop as methodology allowed the students to reveal the extractive way of life of the community
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/38575
Aparece nas colecções:FBA-CIEBA: Revista Matéria-Prima

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_MP_v7_iss1_capa.jpgCapa da Revista1,42 MBJPEGThumbnail
Ver/Abrir
ULFBA_MP_v7_iss1_p183-193.pdf397,62 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.