Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10451/38010
Título: | Arte contemporânea na escola : práticas “educriativas” com a poética do lambe-lambe |
Outros títulos: | Contemporary art at school : educriativas practices with the poetics of stickers |
Autor: | Silva, Leide Fausta Gomes da Souza, Marise Berta de |
Palavras-chave: | Educação artística Intervenção urbana Pedagogia Arte contemporânea Criticismo Ensaios |
Data: | Set-2018 |
Editora: | Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
Citação: | In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 6, nº3 (Set./Dez. 2018)-, p. 152-162 |
Resumo: | This article reports and discusses a pedagogical proposal developed in the field of artistic education, which aimed to bring contemporary art closer to the local culture. It documents a process of experimental teaching and learning that has occurred through “educative” practices exposed in the classroom and in urban spaces, constituted in: initial conversation, participatory explanation, creative action, urban intervention and self-assessment. Finally, it addresses considerations and impressions about work |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10451/38010 |
Aparece nas colecções: | FBA-CIEBA: Revista Matéria-Prima |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULFBA_MP_v6_iss3_Capa.jpg | Capa da Revista | 1,68 MB | JPEG | ![]() Ver/Abrir |
ULFBA_MP_v6_iss3_p152-162.pdf | 285,37 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.