Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/31247
Registo completo
Campo DCValorIdioma
degois.publication.firstPage130pt_PT
degois.publication.lastPage130pt_PT
degois.publication.titleGamapt_PT
dc.contributor.authorVinhosa, Luciano-
dc.date.accessioned2018-01-30T10:34:32Z-
dc.date.available2018-01-30T10:34:32Z-
dc.date.issued2017-07-
dc.identifier.citationIn: Gama. - Lisboa, 2017-. - Vol. 5, nº10 (Jul./Dez. 2017), p. 130-139pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10451/31247-
dc.description.abstractBased on the rupture of the illusionist space of representation, carried out by some artists in the 1960s, we arrive at the photographic series by Helena Almeida, Pintura habitada (1975), a performance designed for the photographic camera with ways to problematize the limits of painting. With this company, we intend to discuss the new statute of representation and the mimesispt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artespt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.subjectAlmeida, Helena, 1934-pt_PT
dc.subjectPinturapt_PT
dc.subjectFotografiapt_PT
dc.subjectPerformancept_PT
dc.subjectRepresentaçãopt_PT
dc.subjectTeoria da artept_PT
dc.subjectPortugalpt_PT
dc.titlePintura habitada : fotoperformance em Helena de Almeidapt_PT
dc.title.alternativeFotoperformance in Helena de Almeidapt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
degois.publication.volumeVol. 5, nº10 (Jul./Dez. 2017)pt_PT
Aparece nas colecções:FBA-CIEBA: Revista Gama

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_Gama_v5_iss10_capa.jpegCapa da Revista69,22 kBJPEGThumbnail
Ver/Abrir
ULFBA_G_v5_iss10_p130-139.pdf1,03 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.