Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/33726
Título: Memes, social videos, infográficos, citações : conteúdos visuais das redes sociais como proposta curricular para as artes visuais no ensino secundário
Outros títulos: Memes, social videos, infographics and quotations : social media visual contents as a curricular proposition to teaching visual arts in secondary schools
Autor: Aristimuño, Felipe
Palavras-chave: Educação artística
Redes sociais
Cultura visual
Pedagogia
Arte - Filosofia
Estética
Teoria da arte
Criticismo
Portugal
Data: Jan-2018
Editora: Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
Citação: In: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2018. - Vol. 6, nº1 (Jan./Abr. 2018), p. 70-83
Resumo: This article discusses the possibility of incorporating visual content from social networks, such as memes, social videos, infographics, and quotes, in the curricular development of visual arts in secondary education. In order to achieve this, a theoretical-practical methodology is proposed, arising from the selection of the curriculum components of History of Culture and Arts, present in Humanistic Scientific Visual Arts courses of secondary school level in Portugal. Consequently, we proposed a teacher-training workshop in creating social media contents for students of the master’s degree in art education of the Faculty of Fine Arts of the University of Lisbon
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/33726
Aparece nas colecções:FBA-CIEBA: Revista Matéria-Prima

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_MP_v6_iss1_capa.jpgCapa da Revista1,47 MBJPEGThumbnail
Ver/Abrir
ULFBA_MP_v6_iss1_p70-83.pdf559,28 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.