Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10451/33726
Título: | Memes, social videos, infográficos, citações : conteúdos visuais das redes sociais como proposta curricular para as artes visuais no ensino secundário |
Outros títulos: | Memes, social videos, infographics and quotations : social media visual contents as a curricular proposition to teaching visual arts in secondary schools |
Autor: | Aristimuño, Felipe |
Palavras-chave: | Educação artística Redes sociais Cultura visual Pedagogia Arte - Filosofia Estética Teoria da arte Criticismo Portugal |
Data: | Jan-2018 |
Editora: | Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
Citação: | In: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2018. - Vol. 6, nº1 (Jan./Abr. 2018), p. 70-83 |
Resumo: | This article discusses the possibility of incorporating visual content from social networks, such as memes, social videos, infographics, and quotes, in the curricular development of visual arts in secondary education. In order to achieve this, a theoretical-practical methodology is proposed, arising from the selection of the curriculum components of History of Culture and Arts, present in Humanistic Scientific Visual Arts courses of secondary school level in Portugal. Consequently, we proposed a teacher-training workshop in creating social media contents for students of the master’s degree in art education of the Faculty of Fine Arts of the University of Lisbon |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10451/33726 |
Aparece nas colecções: | FBA-CIEBA: Revista Matéria-Prima |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULFBA_MP_v6_iss1_capa.jpg | Capa da Revista | 1,47 MB | JPEG | ![]() Ver/Abrir |
ULFBA_MP_v6_iss1_p70-83.pdf | 559,28 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.