Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10400.5/99776
Title: | Equity research: Ryanair holdings plc |
Author: | Neves, Miguel Figueiredo |
Advisor: | Correia, António Manuel Firmino Calapez |
Keywords: | Ryanair Holdings PLC Equity Research Valuation M&A Airlines Industry Low-Cost Airlines Avaliação de Empresas Fusões e Aquisições Indústria da Aviação Companhias Aéreas Low-Cost |
Defense Date: | Jun-2024 |
Publisher: | Instituto Superior de Economia e Gestão |
Citation: | Neves, Miguel Figueiredo (2024). “Equity research: Ryanair holdings PLC”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestão |
Abstract: | Ryanair Holdings PLC is recognised as Europe’s largest airline group by passenger
volume, operating over 3,600 daily flights and serving 184 million passengers during
FY24. The Group consists of five subsidiaries: Ryanair; Ryanair UK; Buzz; Lauda; and
Malta Air. Ryanair employs a low-cost, no-frills business model to be able to offer low
fares. As of March 31, 2024, the Company operated a fleet of 584 aircrafts, of which
557 are Boeing models. Looking ahead, Ryanair aims to fund a fleet expansion to 800
aircrafts through internally generated funds and serve 300 million passengers by FY34.
This report issues a REDUCE recommendation for Ryanair Holdings PLC, with a
March 31st, 2025, PT of €14.73/Share, representing an upside potential 0.59%
(annualized return of 0.89%) in 8 months, against the closing price of €14.64/Share,
as of 31st July 2024. This recommendation is based on four main pillars: i) The
renovation of the fleet to meet its rapidly increasing demand; ii) Lower cost per
passenger than its competitors; iii) Ryanair’s intention to achieve debt-free status by
FY27; and iv) Consumer pricing resistance.
The valuation of the Company was based on a Free Cash Flow to Equity approach
and the Cost of Equity methodology as the Company is trending towards a Debt-free
status. To support the base model, supplementary valuation methods were used,
including the Free Cash Flow to the Firm approach, Dividend Discount Method and the
Multiples Approach.
Several risks could impact the PT for Ryanair Holdings PLC, namely: i) Rising fuel
price; ii) Further delivery delays and potential backlash related to Boeing; iii) Intense
competition among European low-cost airlines; and iv) Economic downturns. These
factors result in a High Risk level for Ryanair Holdings PLC. A Ryanair Holdings PLC é reconhecida como sendo o maior grupo de companhias aéreas da Europa em volume de passageiros, operando mais de 3.600 voos diários e transportando 184 milhões de passageiros durante o ano fiscal de 2024. O grupo é composto por cinco subsidiárias: Ryanair, Ryanair UK, Buzz, Lauda e Malta Air. A Ryanair adota um modelo de negócios de baixo custo e sem luxos para poder oferecer viagens a preços baixos. A 31 de março de 2024, a Companhia operava uma frota de 584 aeronaves, das quais 557 são modelos Boeing. Para o futuro, a Ryanair pretende expandir a frota para 800 aeronaves usando fundos gerados internamente, e transportar 300 milhões de passageiros até ao ano fiscal de 2034. Esta Equity Research resulta numa recomendação de COMPRAR para a Ryanair Holdings PLC, com um preço-alvo para 31 de março de 2025 de €14.73 por ação, representando uma potencial valorização de 0.59% (anualizada de 0.89%) em 8 meses, em comparação com o preço de fecho de €14,64 por ação, a 31 de julho de 2024. Esta recomendação baseia-se em quatro pilares: i) A renovação da frota para ir dar razão à crescente procura; iii) Custo por passengeiro abaixo do da sua competição; ii) A intenção da Ryanair de atingir o estado de Debt-free até o FY27; e iv) A resistência dos consumidores ao aumento de preços. A avaliação da Companhia baseou-se no modelo FCFE e na metodologia Cost of Equity. Para apoiar o modelo base, foram utilizados métodos de avaliação suplementares, incluíndo um modelo FCFF, DDM e a Comparação de Múltiplos. Vários riscos podem impactar o preço-alvo para a Ryanair Holdings PLC, nomeadamente: i) Aumento do preço do combustível; ii) Novos atrasos na entrega de aeronaves e possíveis repercussões relacionadas com a Boeing; iii) Competição intensa entre as companhias aéreas de baixo custo na Europa; e iv) Recessões económicas. Estes fatores resultam num nível de Risco Alto para a Ryanair Holdings PLC. |
URI: | http://hdl.handle.net/10400.5/99776 |
Appears in Collections: | DG - Dissertações de Mestrado / Master Thesis BISEG - Dissertações de Mestrado / Master Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DM-MFN-2024.pdf | 9,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.