Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10400.5/97163
Registo completo
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
degois.publication.firstPage | 225 | pt_PT |
degois.publication.lastPage | 240 | pt_PT |
degois.publication.location | Pisa | pt_PT |
degois.publication.title | Materiali e discussioni per l'analisi dei testi classici | pt_PT |
dc.relation.publisherversion | https://www.libraweb.net/articoli3.php?chiave=202401701&rivista=17&articolo=202401701009 | pt_PT |
dc.contributor.author | Silva, Gabriel A. F. | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-14T11:43:40Z | - |
dc.date.available | 2025-01-14T11:43:40Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Silva, G. A. F. (2024). The high potential of minor poetry: notes on Hosidius Geta's reworking of Vergil's Eclogues and Georgics. Materiali e discussioni per l'analisi dei testi classici, 92(1), https://doi.org/10.19272/2024/017/01009. | pt_PT |
dc.identifier.issn | 0392-6338 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.5/97163 | - |
dc.description.abstract | This article aims to explore how Hosidius Geta integrates lines of Vergil’s Eclogues and Georgics into his tragedy Medea, written in the form of a cento. I will try to show that Geta arranged the bucolic and georgic material in such a way that it works in a tragic text without generic dissonance. Departing from textual analysis of ll. 131-138 and 250-259 of the cento, I have sought to build on textual evidence to pinpoint how Geta used certain excerpts from the Eclogues and the Georgics and to explore the generic enrichment embedded in the reuse of these poems. | pt_PT |
dc.description.abstract | Questo studio analizza il modo in cui Osidio Geta rielabora alcuni versi delle Ecloghe e delle Georgiche di Virgilio nel suo centone Medea. Si mostrerà come Geta ha disposto il materiale virgiliano in modo tale che i differenti generi letterari potessero coesistere in modo armonioso. A partire da un’analisi testuale dei vv. 131 138 e 250-259 del centone, si propone dunque una ricostruzione della tecnica adottata da Geta nel riuso delle Ecloghe e delle Georgiche, mettendo in luce l’arricchimento di significati che inevitabilmente deriva da un simile riuso del testo poetico virgiliano. | pt_PT |
dc.description.sponsorship | Esta publicação é financiada por Fundos Nacionais através da FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia, I.P., no âmbito do projecto UIDB/00019/2020 (https://doi.org/10.54499/UIDB/00019/2020) | This publication was supported with national funding by the Portuguese Foundation for Science and Technology (FCT) through the project UIDB/00019/2020 (https://doi.org./10.54999/UIDB/00019/2020) | pt_PT |
dc.language.iso | eng | pt_PT |
dc.publisher | Fabrizio Serra Editore | pt_PT |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/FCT/Concurso de avaliação no âmbito do Programa Plurianual de Financiamento de Unidades de I&D (2017%2F2018) - Financiamento Base/UIDB%2F00019%2F2020/PT | pt_PT |
dc.rights | openAccess | pt_PT |
dc.subject | Hosidius Geta | pt_PT |
dc.subject | Cento | pt_PT |
dc.subject | Vergil | pt_PT |
dc.subject | Pastoral | pt_PT |
dc.subject | Genre | pt_PT |
dc.subject | Osidio Geta | pt_PT |
dc.subject | Centone | pt_PT |
dc.subject | Virgilio | pt_PT |
dc.subject | Pastorale | pt_PT |
dc.subject | Genere letterario | pt_PT |
dc.title | The high potential of minor poetry: notes on Hosidius Geta's reworking of Vergil's Eclogues and Georgics | pt_PT |
dc.type | article | pt_PT |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/submittedVersion | pt_PT |
dc.peerreviewed | yes | pt_PT |
degois.publication.volume | 92(1) | pt_PT |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.19272/2024/017/01009 | pt_PT |
dc.identifier.eissn | 1724-1693 | - |
Aparece nas colecções: | FL - CEC - Artigos em Revistas Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
GabrielSilva_The High Potential of Minor Poetry_unrevised version.pdf | 279,15 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.