Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Education and psychology trends: impact on information literacy

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
NOVASanchesLopesAntunes.pdf484.13 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

This chapter describes the trends in Education and Psychology which have an impact on Information Literacy. Based on a literature review, it provides a comprehensive view of these trends and of the expectations thereof with regard to three aspects: the relationship between education, learning and higher education; information behavior, emotions, perception and cognition, in a social and individual context; and finally technologies, virtual environments and digital information that impact libraries and their services.
Este capítulo descreve as principais tendências reveladas pelos estudos atuais sobre Literacia da Informação no contexto da educação superior. Com base numa revisão de literatura, fornece uma visão abrangente dessas tendências e das expectativas em relação a três aspetos: a relação entre educação, aprendizagem e ensino superior; tecnologias e ambientes virtuais e seu impacto nas bibliotecas e, finalmente, uma reflexão sobre a interação entre literacia da informação, emoções, perceção e cognição, nos contextos social e individual. Bibliotecários académicos em todo o ensino superior lutam para demonstrar o impacto da instrução em literacia da informação no processo de ensino e aprendizagem dos alunos.

Description

Keywords

Learning Higher education Technologies and libraries Virtual environment Informational behavior Emotions Cognition Information literacy

Pedagogical Context

Citation

Sanches, T., Lopes, C. A., & Antunes, M. L. (2018). Education and psychology trends: impact on information literacy. In L. Freeman (Ed.), Information literacy: progress, trends and challenges (pp. 1-30). New York: Nova Science Publishers.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Nova Science Publishers

CC License